Pappa ledigheten har börjat nu!!!!!

Då är det tänkt att pappa Jonas ska ta över en del av bloggen, så nu kör vi.
Nu har jag varit pappa ledig sen i måndags med Melker och det jag är mest förvånad över är vilken tid allting tar.
Morgon tar 2 1/2 timme typ att komma ut , helt sjukt.
Tur att Melker är morgonpigg så vi är ute i god tid.........eller hur!!!
Mån - tis var jag och Melker ute hos farfar Knorris som hjälpte oss med besiktning av bil....
I Onsdags var jag med Melker på Barnens Hus (öppen förskola) för första gången. Jag inledde med att fråga en pappa vad hans son hette : Bianca svarade han bestämt.. sen försvann Melker  och jag in i ett annat rum snabbt.

Men själva Barnens Hus är ett kanon ställe som vi kommer att vara på under hösten /vintern så ofta vi kan. Melker trivs som fisken i vattnet och jag kan snacka lite med vuxet folk på dagtid ,vilket kan behövas. Men vissa föräldrar borde kanske slappna av lite mer och inte gå med näsan i värdret hela jävla tiden( 2 gamla gubbar till pappor)...



Tyvärr har inte kameran hängt med de första dagarna då mitt huvud har varit fullt av nya intryck. Men idag fre fick vi kändis besök av MR Najs och Mattias till frukost, där kameran hängde med.
 


Melker somnade vid maten efter allt ståhej med Mr Najs och Mattias..






Då pappa jobbar på ett stort bageri företag så finns det alltid lite bröd över hemma till fåglarna.
Den här svanen var på hugget bokstavligen talat... respekt ingivande djur faktiskt..









Melker när han utforskar den häftiga lekplatsen vid Pildammsparken...

Till sist vill jag bara berätta att jag lyckades knäcka hela Melkers vagn mitt av när vi var vid Södervärn i Onsdags. Skulle gå upp på trottoaren när hela vagn skiten bara smäller mitt av. Så det var bara att bära vagnen hem med Melker sovandes puuhhh!!!
BRIO tack för det (stödet)..



Kommentarer
Postat av: Gordi

Hahaha...fan va kul o läsa bloggen=)

2008-10-10 @ 21:31:25
Postat av: Evelina

Kan inte annat än att asgarva när jag läser inlägget, i allaf all de sista om den trasiga vagnen.. O Bianca va ju inte heller så tråkigt=)

Tobbe ska ju snart va hemma me Liam så då kan ju ni grabbar hänga om dagarna när vi mammor jobbar o drar in shoppingpengar;)

2008-10-10 @ 21:35:24
Postat av: klara

HAhahaha

Ja du Jonas, så du tar bokstavligen över nu alltså!

Kul att läsa och hoppas att Lisette får genom klagomålet hos BRIO...Kan ju hända att man har lämnat ut ett och annat telefonnummer eller mailadress till en viss MR Reklamationsansvarig!!!



KRAMAR till er alla tre- nu bär det snart av på ultraljud för atts e vem det är som gömmer sig därinne

2008-10-13 @ 08:53:57
URL: http://pippivogel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0