då var det det här med att uppdatera bloggen.....

har verkligen blivit värdelös på att blogga....tiden bara rinner iväg....dagarna går så fort...det är full rulle från morgon till kväll...vill verkligen utnyttja varenda minut som är kvar av min mammaledighet nu...den 6 oktober är det dax att börja jobba igen...suck....kommer att kännas jättekonstigt att inte vara med Melker hela dagarna.....men som sagt ska verkligen njuta de sista veckorna.......böla och klaga kan jag ju göra sen på arbetstid....hahahaha....

Iallfall den senaste två veckorna har vi tillbringat på vårt nya favoritställe om dagarna...förskolan Barnens hus...Melker fullkomligt älskar att få leka av sig och riva ner alla saker och leka med de andra barnen...och det är skönt för mig med att få koppla av en stund när han leker av sig...vi har varit där nästan varje dag...man börjar känna sig riktigt hemma där nu!! Vi har dragit dit nästan alla mammor...Klara, Jenny, Evelina och Gordi och alla kidsen därtill förstås....och alla verkar gilla stället lika mycket!!
Melker är fortfarande lika duktig med sin hjälm, han säger inte ett ljud och är lika glad och sprallig som vanligt, vi är så
imponerade av hans härliga och positiva inställning till livet!!

Vi ha även hunnit med bröllop i helgen, Niklas och Mayia gifte sig i lördags den 23/8 och Melker var också med på bröllopet tills farmor och farfar kom och hämtade honom runt åtta när det var dax för natt-sömnen. Sen så passade Jonas och jag på att festa till det lite och njuta av vår barnledighet en liten stund...så att på söndagne var vi lite slitna när vi vaknade upp i Oxie hos Jonas föräldrar......men det var bara att hoppa in i duschen och piggna till för sedan bar det av till Jonas mormor som hade 80-års kalas i trelleborg....var jättetrevligt!!!
På lördag är det dax för inskrivning på viktväktarna igen, dax att ta tag i de sista kilona som ska bort nu för alltid, så att man är i form när det är dax för nästa lilla knodd..hahahahaha...ska verkligen skärpa mig nu så tror säkert att jag kommer att fixa det galant....kan bli tufft de här sista kilona men har gett mig tusan på att fixa det!!! Gör inge tom det tar tid bara man går ner några kilo!!

Lägger in lite bilder från den senaste tiden i helgen, orkar inte idag...känner mig snuvig och har ont i kroppen...hoppas man inte blir sjuk!! Har varit igång hela dan med lilleman, går ju inte att ligga och vara sjuk när man är mammaledig...det hinner man ju inte med!!! Men vi hann iallafall med en tur till förskolan med Jenny och William och sedan blev det en runda till lekplatsen på vägen hem och sedan var det dax för Melker att komma hem och riva huset...igen!!!Vår lilla vilding!!!!

Får se vad som händer imorgon...beror på hur jag känner mig...men det blir säkert en tur någonstans...går ju inte att vara hemma med Melker hela dan...då har vi inget hus kvar....hahahahhaaa


kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0